Totalt antall sidevisninger

torsdag 12. mai 2011

Ekstrem glede for en malingskvett

Hytta vår hadde en meget stygg kjøkkenbenk. Den bestod av en sprukken, hullete og flekkete ubehandlet furuplate. Jeg vasket og vasket den, men det ble på en måte ikke ren. Det var til å miste matlysten av. Jeg blir nesten litt kvalm bare av å tenke på den. Måttspist og elendig som den var.
På en måte så skal det jo være sånne furubenker i gamle kjøkken. De var på en måte en kjempestor brødfjøl. Jeg fikk meg ikke til å fjerne den. Det bør jo være stilriktig!

En dag holdt jeg ikke ut lengre. Jeg treiv tak i et spann hvit gulvmaling. Det var en rest jeg hadde stående. Nå tar  jeg bare sjansen, tenkte jeg. Her må noe gjøres. Ole Jens pusset med pussemaskin og jeg kittet og malte.
Det ble så vakkert at jeg finner ikke ord. Det er akkurat som om hele kjøkkenet ble lekkert.


Nå er det ingen som mister matlysten heller. Jeg har alltid ønsket meg mindre matlyst, men ikke på den måten.

Jeg ble så godt humør av den malingskvetten at det er nesten utrolig. Det skal bli en sann glede å lage mat på den benken heretter. Det høres sikkert rart ut, men jeg går rundt og tenker ofte på at benken vår ble så fin. Er det noe mer jeg kan male tro? Maling er moro.

2 kommentarer:

  1. Sååå fint, Mariann! Har veldig lyst å komma på hyttebesøk neste gång dåkker e vestover - og gjerna smaka nåke godt som du har trylla fram på den knallskjønne, "nye" kjøkkenbenken! Den blei jo bare lekker som hvitmalt! Heilt tidsriktig, både for den gamle "looken" og for de nye landlige trendene! Gratulera - dåkker e så flinke!!! Klem

    SvarSlett
  2. Benken ble fin den! Moro med små og litt større malingsprosjekter, her pleier det å bli et eller fler hvert år på hytta.

    Takk for hyggelig kommentar på bloggen. Bare koselig om du ble inspirert til å bygge lignende gapahuk. Har dokumentert hver gang vi har jobba med den så der finner du "oppskrift" om du skulle trenge.

    Siste planlagte byggedag blir nå på tirsdag så da håper jeg den blir ferdig og kan innvies i høst!

    Hilsen Gry K

    SvarSlett