Totalt antall sidevisninger

tirsdag 10. mai 2011

Ille billig drivhus

Nå har tomatene fått ny jord og større potter. Fin grønnfarge på bladene nå.


Hvis det er litt kaldt så setter jeg en gjennomsiktig balje oppå. Dermed blir det lung og varmt for plantene. Det kan bli for varmt også. Da lufter jeg litt.

Hver natt står de inne. Hvis det er dårlig vær så får de lov til å være inne om dagen også.. Ut og inn hver dag. Da er det fint at de står like ved kjøkkendøra.

Nå må jeg begynne og gjødsle litt ved hver vanning. Ellers blir bladene litt lys i kantene. Det er tegn på nitrogenmangel.

17. mai er faren for nattefrost over og vi kan plante de ut, men hønemor som jeg er så tør jeg ikke å plante de ut før 1. juni.

Et år råtnet nesten alle tomatene. Jeg vet ikke hvorfor. Håper det går bra i år.

1 kommentar:

  1. Det er fullmåne natt til 17. mai - om det blir klart da kommer kulda og tar dem, så vent litt til hvertfall!!
    Så flink du er Mariann - vi kjøper tomatplantene vi, har ikke tid og ork til å så frø, blir ikke noe greie på her hos oss. Men gulrøtter blir det, for de kan vi så rett i jorda :)

    Om du skal ha den strikkesokk-oppskriften du kommenterte på, må du sende meg e-post-adressen din f.eks i innboksen på facebook om du ikke vil legge den ut i kommentarfeltet på bloggen min. Så skal jeg sende deg sokkeoppskrift!
    Klem på deg!

    SvarSlett