Totalt antall sidevisninger

søndag 28. august 2011

Erteblomstene som ble for høye

På loppemarket fant jeg et espalje. Dermed fikk mine erteblomstene mine fin støtte.
Men i august ble blomstene så høye at de velvet utover og det så ut som om hele greiene skulle brekke. Mitt loppemarkedstativ var for lavt. Jeg så ingen annen løsning enn å klippe den kraftig ned. Jeg hadde ikke noe høyere stativ. Det ble i det minste noen veldig pene buketter.

Noen dager var det trist i blomsterbedet, men så skjedde dette: se på bildet:

Blomsterprakten ble finere enn noen gang.

Jeg har lært at erteblomster liker å bli klippet. Det er sånn med erteblomster og som med kjærlighet at jo mer en gir, jo mer får du igjen.

2 kommentarer:

  1. Nydelige erteblomster! Det er faktisk noe jeg bare MÅ ha hvert år, så jeg sår masse =)
    Ønsker deg lykke til!

    SvarSlett