Totalt antall sidevisninger

mandag 29. august 2011

Grønnkål, purre og sukkererter i august

Nå begynner middagslagingen med en tur i hagen. Grønnkål, purre og sukkererter ble det mye av. Jeg legger gressavklipp på den nakne jorden. Da slipper jeg mye luking. :-) Planken ligger der for at jeg skal gå på den. Det er for at jeg ikke skal klemme sammen jorden med mine tunge føtter. Sammenklemt jord fungerer dårlig for røttene.

Tomatene strutter av sunnhet, men de fleste er grønne. Jeg burde hatt et drivhus. Nå skal jeg klippe av toppene. Det blir ikke tid til å modne mer enn fire klaser pr plante når tomatene står ute.

Gresskarene blir alltid vellykket. Nabobarna pleier å få en hver. Det er nok gresskar til flere halloweeenfester. Gresskar krever mye gjødsel, men krever ikke noe jobb. Jeg bare planter de ut og så gjør jeg ikke noe mer før jeg tar de inn i slutten av september.

1 kommentar:

  1. Deilig å hente inn fra hagen. Her går det i sukkererter og tomater. Og gulrøtter utover høsten. Også plommer og epler.
    Har avtalt med din mann at dere skal ta dere en kaffe-drikking-og-genser-henting-tur til Indre når genseren blir ferdig :) Det blir koselig!

    SvarSlett