Totalt antall sidevisninger

torsdag 10. mars 2011

Barbeint er best

Jeg er ikke ferdig med å snakke om å gå barbeint.

Jeg tror at mye depresjon og kjedsomhet kunne vært unngått hvis vi brukte føttene våre bedre. I Tyskland for eksempel har de massevis av barfotstier som folk betaler for å få lov til å gå på. http://www.naturpark-mkw.de/fotogalerie-barfusspfad

På Akerøya. Jeg har akkurat fanget en sjøorm. Med mine bare føtter får jeg et fantastisk fotfeste.
På en ungdomspsykiatrisk avdeling får ungdommene hver kveld fotmassasje med lavendelolje. Forbruket av sovemedisin gikk krafitg ned.

Føttene våre innholder masse føleceller som vi ikke bruker.

Vi kan få et rikere liv hvis vi bruker våre sanser mer. Ikke rikere i forståelse av penger, men i forståelse av rike opplevelser.

3 kommentarer:

  1. Jeg har stor sans for barbenthet. På linje med å fyre med ved er det grunnleggende ting vi må gjøre for å være virkelige mennesker.

    SvarSlett
  2. Hei Mariann!Så fargerik og flott blogg du lager:-)
    Takk for at du deler ideer og tanker med oss.
    Guro

    SvarSlett
  3. Dette var fint å lese! Tusen takk.

    SvarSlett