Totalt antall sidevisninger

torsdag 31. mars 2011

Nei, det går ikke an.

 Kan ikke gå på ski nå. Jeg tok meg en tur likevel. Det ble en fantastisk tur med god gli og  glade bikkjer. Dato 16. mars 2011;Se sjøl på bildene.

Perfekt føre. To minus og 4 cm nysnø oppå en issåle.Bare en skiløper; meg.
Randholmen 16. mars: matpause på en tørr knaus.


Kan ikke ha det sånn at alle kjører Tjellholmenbåten. Det fikk jeg høre da jeg spurte om de trengte en reservebåtfører.


Da Mats sluttet var det en stund at stort sett bare jeg kjørte båten.


Kan ikke ha skigard i et vanlig boligfelt.


Vi syns det er fint med skigard i Skiveien.




Kan ikke ha det sånn at både mor og far lever av studielån og småjobber.


Høsten 05 var vi studenter begge to. Ille dårlig råd, men det gikk.

Alle disse kan ikke har jeg fått som gode råd fra folk, og alle har vært feil.

Istedet for å si kan ikke, så burde man si: Kan jo prøve. Jeg syns ikke det er farlig å prøve. og fungerer det ikke så slutter jeg. Er det så farlig å mislykkes litt innimellom. Må alt gå perfekt for at vi skal kunne si at vi kan gjøre det?

På jobben skulle vi ha kurs: Tema var: Hvordan skal vi kunne overmanne en voldelig person? Vi lærte noen lure triks og Vi øvde på hverandre. Jeg spurte om jeg kunne få lov til å filme. Men kan du det da? Det spørsmålet svarte jeg ikke på. Jeg lånte meg et kamera og ladet det opp hele natten. Neste dag var batteriet like flatt. Jeg hadde puttet ladeledningen i feil hull. Lite problem for et løsningsorientert menneske som meg. Jeg lånte med en skjøteledning og filmet mens jeg ladet. Jeg holdt kamera på høykant hele tiden. Jeg syns det så ut som om det passet best slik. Etter en hel dag med filming kommer en kursdeltaker bort til meg og sier at et filmkamera ikke er som en fotoapparat. Det viste jeg jo, men jeg viste ikke at det ikke går an å bare snu bilde på dataen som jeg gjør med de vanlige bildene mine. Filmingen skulle kopieres  og deles ut som videoveiledning til 100 kursdeltakere. 
Når filmen skulle vises på 100 avdelinger i kommunen, så måtte alle sitte med hodet kraftig på skakke i 90 graders vinkel. Ja, her kommer hun som gjør ting hun ikke kan. Det er ikke bare Harald som gjør ting han ikke kan.

Jeg tulla litt nå. En eller annen ekspert klarte å snu filmen slik at den ble brukanes. Den ble brukt som huskelapp for de som hadde vært på kurs. Når de kom hjem til hver sin avd. så tok de opp filmen min, øvde litt i smug og viste de andre hvordan de skulle håndtere en voldelig person med smarte grep.

Da var målet mitt nådd. Kursdeltakerne fikk sin lille "huskelapp".  og vi kurslederne har enda ikke sluttet å le av fadesen min.

Klart jeg kan. Det er mitt motto. og hvis jeg ikke kan så øver jeg til jeg kan. Så lenge jeg ikke er lam i kroppen eller skadet i hodet så tror jeg at jeg kan lære meg det meste. Hvis jeg bare øver nok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar