Totalt antall sidevisninger

mandag 14. mars 2011

Holde sofaen med selskap

Jeg er nøye på å være god venn med sofaen.

Jeg var tilfeldigvis på et lite kurs i ME. ME betyr kronisk matthetssyndrom. Det er mange årsaker til at folk får den sykdommen. Hos noen er årsaken at de ikke har gitt etter når kroppen har bedt om hvile. De må rett og slett lære seg å slappe av. Jeg er livredd for ME så jeg kaster meg ned på sofaen når kroppen min ber om hvile.

Idag er det mandag. Jeg føler meg sliten. Det gjør jeg ofte. Altfor ofte. Men jeg har begynt med noe lurt. Jeg lar slitenheten bestemme over meg. Jeg legger meg ned og blir der. Jeg reiser meg ikke opp før arbeidslysten er kommet. Noen ganger tror jeg at jeg aldri vil få arbeidslyst igjen. Sånn kjennes det. Men det slår aldri feil. Etter noen timer på sofaen orker jeg ikke å ligge der lenger og jeg spretter opp og fikser og ordner opp.


1 kommentar:

  1. Så smart, Mariann! Jeg er også veldig god venn med sofaen, og vet at jeg må hvile jevnlig. Jeg anser meg for å være et menneske som ikke tåler mye stress. De siste dagene har influensaen inntatt kroppen min, og da har jeg holdt sofaen hele dagen. Trur jeg blir fortere frisk av å hvile skikkelig :)

    SvarSlett