Totalt antall sidevisninger

tirsdag 22. mars 2011

Katastrofen kan komme

Noen ler av meg når jeg skriver at jeg er redd for at en katastrofe skal ramme oss. Det er faktisk ikke bare jeg som er redd. Myndighetene er redde de også. I forrige uke la staten ut en ny rapport som heter:
Nasjonal sårbarhetsog
beredskapsrapport
(NSBR) 2011
Kanskje jeg ikke er gal like vel?  Kanskje er det vi som er følsomme og redde som har rett?

Man regner det som sikkert at en ny svartedauen kommer. Store båter med giftig innhold kan kræsje. Datasikkerheten kan knekkes av genial hackere. Listen er lang. Terror og radioaktivt nedfall er reelle trusler de også. Til og med været er ikke hva det var. Det blir mer og mer ekstremvær med orkaner og flom og økt rasfare.

Jeg har gått en mil og har en halv mil igjen. Jeg nyter livet ved Mesnaelvas bredd.
For meg så blir det sånn at jeg forter meg å nyte livet her og nå. Ingen vet hva fremtiden bringer. Enkle gleder er de største. Vi har lever i fredelige Norge med stabilt styresett har stor grunn til å være glade. Faren for militærkupp er vel ikke overhengende, men tenk om.......

Bikkjer og blomster er store enkle gleder.
 Kjære alle bloggvenner. Ha en strålende dag. Nyt livet. Ingen vet hvor lenge vi kan ha det like godt som vi har det idag. Like greit å gromkose seg og nyte øyeblikket. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar