Totalt antall sidevisninger

torsdag 24. februar 2011

Hobby: Se på pene skyer.

Jeg skal presentere mine hobbyer. Jeg tar skyene først. Disse skyene ligger over Posholmen på Kråkerøy.

Skyer er så vakkert at det er til å miste pusten av. Sukk.
Hva får deg til å gispe av glede? Jo, det er mye det og skyer er et av svarene mine. En vakker rød februarmorgen kan få meg til å få arbeidsglede. En dramatisk tordensky kan gjøre meg redd og fasinert. Jeg kjenner at jeg lever.

Jeg våknet av meg selv uten vekkeklokke idag. Da benytter jeg sjansen til å kjenne nøye etter: Har jeg det bra? I perioder tar jeg meg ikke tid til å kjenne etter om jeg har det bra.Jeg står opp og lever og jobber og rydder og fikser og sovner og våkner og sovner og våkner osv. Men plutselig kan jeg få kontakt med meg selv og det fikk jeg idag.

Av og til er det ubehagelig å få kontakt med meg selv. Ganske ofte er det trist inni der. Men idag var jeg glad inni meg selv. Å, det var så deilig. Klokka var kvart over syv og det var lyst ute. Jeg tror det var lyset som gjorde meg glad. Hurra jeg er glad idag.

Bare se på dette bildet her. Det er fra Kråkerøy. Er det rart at jeg digger skyer. De er jo så skjønne.

1 kommentar:

  1. Du skriver så søtt, mamma! Det er akkurat som å høre deg prate :) Du er kjempeflink, men neste gang jeg er hjemme skal jeg vise deg noen luretiks med utformingen. Uansett; en herlig start på mamma Marianns bloggeventyr!

    SvarSlett